sobota 18. června 2016

RECENZE: LEGO minifigurky 71012 Disney série

Přinášíme Vám podrobnou recenzi nové série LEGO sběratelských minifigurek - speciální Disney série. V této sérii se můžete těšit na známé postavičky ze seriálů a filmů studia Walt Disney. Série je navíc unikátní v tom, že místo obvyklých 16 figurek jich na Vás čeká rovnou 18!

Minifigurky Disney jsou dodávány v klasických sáčcích, jak je známe i z ostatních sérií sběratelských minifigurek. Sáček má lesklou modrou barvu a jsou na něm zobrazeny některé minifigurky z této série. Celý box obsahuje 60 sáčků = 60 figurek (každá minifigurka se v boxu nachází minimálně třikrát, některé druhy čtyřikrát). Jednu ucelenou kolekci pak tvoří 18 jedinečných postav ze světa Walta Disneyho. V každém sáčku je kromě minifigurky také letáček, který zobrazuje postup pro složení některých figurek a na druhé straně je obvyklý obrázkový seznam všech figurek dané série, kdy si můžete odškrtnout ty, které už máte ve sbírce.

Minifigurky v sérii Disney jsou namixovány z klasických postaviček Walta Disneyho i novějších "přírůstků do rodiny". A které to tedy jsou?

1. Stitch
V pořadí první minifigurkou této speciální série je postavička jméném Stitch, známá z filmu Lilo & Stitch. Ten vyprávěl o havajské holčičce Lilo, která adoptuje mimozemský genetický experiment, který ztroskotal na Zemi, a pojmenuje ho Stitch. Minifigurka Stitche je věrnou reprezentací své animované filmové předlohy. Figurka je vytvořena v odstínech modré barvy a nechybí ani detailní potisk (drápky, srst na hrudi, potištěná záda). V sérii se nevyskytuje minifigurka Lilo. Je otázkou, zda připadala designerům málo atraktivní, nebo se jí ještě dočkáme v hypotetické další sérii Disney.

Pokud budete minifigurku Stitche hledat prohmatáváním zavřeného sáčku, hledejte kombinaci malých nohou a hlavičky s velkýma úzkýma ušima - nemůžete se splést.

2. Mimozemšťan (Alien)
Minifigurka Mimozemšťana je první figurkou této série, která zastupuje filmy série Toy Story: Příběh hraček. Mimozemšťané ve filmu vystupují jako promo hračky Pizza Planet - toto logo mají také na sobě. Pokud si budete chtít poskládat některou jejich scénu z filmu, budete jich muset nasbírat mnohem, mnohem více, než jen jednoho. Zajímavostí je, že LEGO minifigurka mimozemšťana Pizza Planet už tady jednou byla, a to v roce 2010 v LEGO setech Toy Story. Tehdy ale byla v trochu jiném barevném provedení.

Mimozemšťana při prohmatávání sáčku spolehlivě poznáte podle kombinace krátké nohy + velice specifická hlava s anténkou.

3. Buzz Rakeťák (Buzz Lightyear)
Kdo by neznal Buzze Rakeťáka z filmů Toy Story: Příběh hraček. Neohrožený hrdina a spolu s Woodym (kterého ale v této sérii nenajdeme) hlavní postava filmů. Minifigurka Buzze se už také vyskytovala v dřívějších setech Toy Story, narozdíl od současné podoby měla ale speciální hlavičku, a ne klasickou LEGO hlavičku s potiskem, jako nyní. Je otázkou, co designéry k tomuto kroku vedlo, protože speciální hlavička vypadala více jako animovaná postava Buzze, použitá jako předloha. Každopádně nyní máme k dispozici minifigurku Buzze v klasičtějším LEGO provedení. Celkové zpracování je pěkné a odpovídá filmové předloze.

Buzze poznáte v zavřeném sáčku podle křídel a velkého dílku jeho skafandru.

4. Aladin (Aladdin)
Minifigurka Aladina Vás přenese do světa stejnojmenného animovaného filmu a seriálu Aladinova dobrodružství, který v 90. letech běžel i u nás. Aladin byl chudým chlapcem z tržiště, který snil o láscé krásné princezny Jasmíny, a který následně získal létající koberec a kouzelnou lampu (ano, s džinem) a prožil různá dobrodružství. Minifigurka vypadá tak, jak si Aladina z filmu a seriálu pamatujeme. Na figurce vidíme detailní potisk těla i nohou. Vlasy a čapka jsou tvořeny jedním dílkem. Aladin má navíc i svou kouzelnou zlatou lampu.

U minifigurky Aladina se při prohmatávání sáčku soustřeďte na vlasový dílek a na lampu. Dejte si ale pozor, pouze na lampu nespoléhejte, protože tu má u sebe i Džin!

5. Džin (Genie)
Aladinovým parťákem ve speciální Disney sérii LEGO minifigurek je Džin - další z hlavních postav filmu Aladin a seriálu Aladinova dobrodružství. Bláznivý Džin bude určitě patřit mezi oblíbené minifigurky této série. Džin patří k těm figurkám, které nemají speciálně tvarovanou hlavu, ale klasickou LEGO hlavičku pro minifigurky. K ní se potom přidá oddělitelný dílek se zbytkem hlavy a maličký dílek, představující Džinovy vlasy (součástka, která se jinak používá jako pírko). Speciálně modelovaná hlavička by v tomto případě byla možná lepší, i tak jde ale jasně poznat, o jakou postavu se jedná.

Při hledání Džina stačí nahmatat speciální dílek pro spodní část Džinova těla, a volbu potvrdíte dílkem pro pokrývku hlavy, případně "pírkem".

6. Zloba (Maleficent)
Královna černé magie Zloba (Maleficent), známá z animovaného filmu Šípková růženka (Sleeping Beauty), stejně jako z poměrně nedávného hraného zpracování s Angelinou Jolie v roli zlé královny, je perfektně vystihnutou minifigurkou. K figurce patří i kouzelnická hůl s krystalem v horní části hůlky a Zloba má i plášť a velký límec. Nechybí jeji rohatá helma, která minifigurce dodává správný strašidelný vzhled.

Minifigurku Zloby poznáte v sáčku velice snadno podle dílku pro spodní část těla - sukně. Nemůžete se splést, tento dílek má v Disney sérii pouze tato minifigurka.

7. Alenka (Alice)
Alenka z animovaného filmu Alenka v říši divů patří ke klasičtějším Disney postavám. Minifigurka vypadá přesně tak, jako její filmová předloha a narozdíl od některých jiných minifigurek této série přichází i s vybavením v podobě lahve s nápisem "Drink Me" a koláčkem. Alenka je jednou ze dvou minifigurek, které mají speciální dílek v podobě sukně, která se při skládání minifigurky umístí mezi dílek nožiček a těla figurky.

Vyhmátnout v sáčku Alenku je možné např. podle dílků lahve a koláčku, které žádná jiná minifigurka v sérii nemá. Také velký vlasový dílek může napovědět, že se v sáčku skrývá Alenka.

8. Kočka Šklíba (Cheshire Cat)
Postava kočky Šklíby patří do pomyslné dvojice k Alence, protože pochází ze stejného animovaného filmu Walta Disneyho. Růžová pruhovaná kočka s úsměvem od ucha k uchu a žlutýma očima je věrnou reprezentací své předlohy. Kočka má speciální dílek s ocasem, který se, stejně jako sukně, nasazuje na nožičky minifigurky.

Kočku Šklíbu hledejte podle ocasního dílku a volbu si potvrďte krátkými nožičkami, případně hlavou.

9. Daisy (Daisy Duck)
Minifigurkou Daisy se dostáváme ke klasickým postavám světa Walta Disneyho. Kačeří slečna Daisy je přítelkyně Kačera Donalda a její LEGO verze se povedla na výbornou. Ať už jde o speciální tvar hlavičky (kterou má i Donald), nebo dílek pro "kačeří zadek", můžeme říct, že toto se LEGO designérům opravdu povedlo. Hlavička má nahoře malou dírku, do které lze umístit růžovou mašli.

Figurku Daisy identifikujete v neotevřeném sáčku podle kombinace kačeří hlavy, zadečku a mašle, která potvrdí, že se jedná o Daisy, a ne o Donalda.

10. Kačer Donald (Donald Duck)
Kačer Donald se vryl do paměti mnoha generací jako kapku roztržitý kačer. Je tak trochu smolař, ale s dobrým srdcem. Vystupoval v samostatných příbězích i jako jedna z mnoha postav v animovaných filmech a seriálech. Stejně jako u Daisy, se proměna této legendární animované postavy povedla na jedničku. Donald má pěkný potisk tělíčka i nohou, který odpovídá jeho komiksové podobě. Nechybí ani jeho námořnická čapka.

U Donalda postupujte stejně, jako u Daisy, jen místo mašle musíte nahmatat jeho čepici.

11. Minnie (Minnie Mouse)
Myška Minnie je další z klasických Disneyho postav. Přítelkyně myšáka Mickeyho je druhou minifigurkou v sérii, která má speciální dílek v podobě sukně. Na rozdíl od Alenky ji má ale puntíkovanou, stejně jako mašli, kterou má na hlavě. Věrná LEGO verze své komiksové předlohy.

Pokud chcete najít v tajemném sáčku minifigurku Minnie, musíte hledat "myšáckou hlavičku" a k tomu dílek sukně. Pomoct Vám může také mašle.

12. Mickey Mouse
Mickey Mouse neboli myšák Mickey je ikonickým reprezentantem všech postav Walta Disneyho. Už to není žádný mladík, světlo světa spatřil poprvé v roce 1928. Od té doby se objevil v bezpočtu kratších i delších komiksů, animovaných filmů, seriálů i pořadů, a zná ho prakticky každý. A v jeho LEGO variantě vypadá přesně tak, jak bychom očekávali. Je sestaven ze stejných dílků, jako Minnie, ale nemá sukni a mašli a má samozřejmě rozdílný potisk hlavy, těla a nohou.

Mickeyho najdete, stejně jako Minnie, podle veliké hlavičky s myšíma ušima. Na rozdíl od Minnie ale v sáčku nenahmatáte kromě těla, nohou a podložky nic navíc.

13. Pan Úžasňák (Mr. Incredible)
Pan Úžasňák je prvním reprezentantem filmu Úžasňákovi v této sérii minifigurek. Jedná se o bývalého superhrdinu, který se po výslužbě znovu vrací na scénu ve svém superhrdinském obleku, aby spolu se svou rodinou zachránil svět před padouchem Syndromem. Minifigurka odpovídá svým vzhledem své filmové předloze, ale možná by byla lepší speciální hlavička, namísto klasické LEGO hlavy pro minifigurky. K minifigurce patří i 2x2 plochá deska s motivem plakátu.

Postavu Pana Úžasňáka najdete podle kombinace dílku s plakátem a dílku pro vlasy.

14. Syndrom (Syndrome)
Když tu máme hrdinu, tak je potřeba zde mít i padoucha. A Syndrom takovým padouchem rozhodně je! Minifigurka záporáka Syndroma je pěkně provedená a vypadá téměř jako ve filmu. Ďábelský úsměv a speciální dílek pro vlasy dělají z minifgurky ultimátního padoucha. Minifigurka má navíc plášť a 2x2 plochou desku s motivem plánu pro stavbu robota.

Syndrom na Vás v sáčku čeká, pokud nahmatáte 2x2 plochou desku a k tomu velký vlasový dílek, unikátní pro tuto figurku.

15. Petr Pan (Peter Pan)
Petr Pan ze stejnojmenného animovaného filmu je postavičkou ze světa plného fantazie a dobrodružství. Umí létat a svádí bitvy s piráty, které vede zlověstný kapitán Hook. Minifigurka Petra Pana vyvedená v odstínech zelené barvy je pěkným převedením slavné animované postavy do LEGO podoby. Vlasy a čepici tvoří jeden speciální dílek, figurka má pěkný potisk a součástí balení jsou i dva nože ve zlaté barvě.

16. Kapitán Hook (Captain Hook)
Pirátský kapitán Hook je úhlavním nepřítelem Petra Pana, kterému přísahal pomstu. Minifigurka této postavy je detailně potišněna a najdeme na ní mnoho krásných detailů. Za zmínku stojí určitě velký klobouk, který spolu s vlasy tvoří jeden dílek. Hookovi nechybí pirátský hák místo jedné ruky a ani jeho kord.

Hooka naleznete snadno podle velikého dílku pro klobouk/vlasy, jako nápověda poslouží i jeho meč.

17. Uršula (Ursula)
Postavu Uršuly si můžete pamatovat z animovaného seriálu Malá mořská víla. Zde vystupuje jako záporná postava, která kuje temné pikle a střádá plány proti králi podmořského království Tritonovi a jeho říši. Minifigurka Uršuly patří k figurkám, které mají opravdu speciální vzhled. Spodní část jejího těla je plná chapadel, horní část pak tvoří klasická figurka. Detailní potisk, speciální dílek pro vlasy a zlatý trojzubec pak dělají z této minifigurky pěkný výstavní kousek.

Uršulu si nespletete. Poznáte jí podle velkého speciálního dílku pro spodní část těla minifigurky, nebo podle trojzubce.

18. Ariel
Sérii sběratelských minifigurek Disney uzavírá další postava ze seriálu Malá mořská víla - samotná mořská víla Ariel. Tato postava už má svou LEGO verzi, a to jako verze ve stylu figurek ze série LEGO Friends, v setech z edice LEGO Disney Princess. Nyní máme možnost pořídit si i regulérní minifigurkovou verzi Ariely. Spodní část těla Ariely tvoří pochopitelně rybí ocas, figurka má i příslušenství v podobě lastury s růžovým krystalem.

Celkové shrnutí
Série LEGO sběratelských minifigurek Disney se opravdu povedla. V některých případech by sice bylo možná lepší použít speciálně tvarované hlavičky pro jednotlivé postavy, jinak jde ale o vydařenou sérii s několika opravdu krásnými minifigurkami, které vypadají přesně tak, jako jejich animované předlohy a přenesou Vás do různých světů, plných fantazie. A jestli se někdy dočkáme i pokračování v podobě druhé Disney série, bude to ještě lepší!

Pokud místo zkoušení štěstí při prohmatávání sáčků v obchodech sháníte konkrétní minifigurky z této série, zkuste to tady :)

LEGO minifigurky Disney